واتساپ بیزینس

ارسال پیام خوش آمدگویی خودکار در واتساپ

پیام خوش آمد گویی واتساپ

پیام خوش آمد گویی واتساپ یا Greeting Message یکی از قابلیت های بسیار مهم واتساپ بیزینس است که به کسب و کار ها کمک می‌کند تا یک پیام خوشامد به مشتریان جدید ارسال کنند. اما آیا خوش آمد گفتن به مشتری برای کسب و کار ما مهم است؟!

در نظر بگیرید به تازگی وارد محله جدیدی شده اید، زمانی که برای خرید مایحتاج زندگی به بقالی محله مراجعه می‌کنید، بلافاصله بعد از اینکه سلام کردید، صاحب مغازه با روی باز جواب شما را می‌دهد و سعی می‌کند با پرسیدن چیزی یا بیان یک مضوع عمومی سر صحبت را با شما باز کند. پس از یک هفته متوجه می‌شوید که هر روز از آن مغازه چیزی خریداری کرده اید. اما در مقابل فکر کنید وارد همان مغازه می‌شوید، وقتی به صاحب مغازه سلام می‌کنید با سر جوابتان را می‌دهد و به شما خیره می‌شود تا بگویید چه میخواهید! شاید شما با خریدن یکی دو قلم کالا از مغازه خارج شوید اما احتمالا طی یکسال آینده سعی می کنید حتی مسیرتان هم دیگر به آن مغازه نیفتد و این نارضایتی را به شکل های مختلف و شاید با اغراق به افراد دیگر توضیح می‌دهید.

پیام خوش آمد گویی واتساپ بهترین راه شروع تعامل با مشتری

در ایران روزانه هزاران خرید از طریق شبکه های اجتماعی مانند واتساپ، تلگرام و اینستاگرام اتفاق می‌افتند و روزانه میلیارد ها تومان پول از طریق همین پلتفرم ها جابجا می‌شود. بنابراین اینجا دقیقا مهم است که چطور از مشتری استقبال می‌کنید، چطور مشتری را راهنمایی می‌کنید، چطور از مشتری پول میگیرید، چطور به مشتری اطمینان خاطر می‌دهید….

وقتی یک مشتری برای اولین بار به شما پیام می‌دهد ممکن است چند ساعت زمان نیاز باشد تا شما پیام مشتری را بخوانید و به او پاسخ دهید، اما یک متن خوش آمد گویی درست می‌تواند کاری کند که مشتری فکر نکند کسب و کار شما مثل یک جزیره متروکه است و او در این جزیره تنها مانده است. برعکس Greeting Message سعی می‌کند تا لحن دوستانه ای از برند شما را به مشتری نشان بدهد، مشتری باید بداند که برای شما مهم است و کسب و کار شما بوجود آمده تا یکی از مشکلات او را حل کند.

یکی دیگر از کاربرد های اصلی پیام خوش آمد واتساپ، سعی در برطرف کردن ابهامات و مسائلی است که مشتری با آنها دست و پنچه نرم می‌کند. ممکن است فردی در نیمه شب قصد داشته باشد یکی از محسولات شما را خریداری کند، برای اینکه بداند سفارش طی چند روز به دستش می رسد به شما پیام می دهد، اما خبری از شما نیست! در این فرصت او فروشندگان دیگر را بررسی می‌کند و ممکن است از آنها خرید کند.

یک متن خوش آمد گویی خوب در این زمان دو حسن اساسی برای کسب و کار شما دارد. اول اینکه برای مشتری مشخص می شود شما فعال هستید و دقیقا تا چه زمانی قرار است ب مشتری پاسخ بدهید. و ثانیاً اگر کمی خلاق باشید، یک صفحه از پرسش های متداول مشتریانتان درست میکنید و لینک آن صفحه را در پیام خوشامد ارسال می کنید. مشتری با مراجعه به این صفحه متوجه می شود که روند ثبت و پردازش سفارشات شما چگونه است و ممکن است همان لحظه مبلع سفارش را به حساب شما پرداخت کند.

چگونه برای واتساپ متن خوش آمد گویی تعریف کنیم؟

اولین راهی که پیش رو دارید، استفاده از قابلیت داخلی نرم افزار واتساپ است! همان طور که می دانید واتساپ دارای یک نسخه عادی و یک نسخه بیزینس است. برای اینکه بتوانید برای افرادی که به شما پیام می دهند متن خوش آمد گویی بفرستید در فدم اول باید واتساپ تجاری یا WhatsApp Business را دانلود و نصب کنید و سپس مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد نرم افزار Whatsapp Business شوید
  2. از قسمت Options وارد صفحه Business Tools شوید
  3. Send greeting message را فعال کنید.
  4. روی Greeting message کلیک کنید تا صفحه ویرایش پیام باز شود.
  5. در قسمت Recipients مشخص کنید پیام خوش آمد گویی شما برای چه افرادی ارسال شود. دقت کنید هر یک از گروه های زیر را که انتخاب کنید تنها در صورتی پیام خوش آمد دریافت می کنند که طی 14 روز اخیر پیامی بین شما رد و بدل نشده باشد.
    • Everyone: به همه‌ی افرادی که به شما پیام میدهند
    • Everyone not in address book: افرادی که در لیست مخاطبین‌‌ شما نیستند.
    • Everyone except: به همه ی افرادی که به شما پیام می‌دهند به جز افرادی که مشخص می‌کنید.
    • Only send to: فقط به افرادی که انتخاب می‌کنید.

در نهایت می‌توانید با فشردن کلید Save تنظیمات پیام خوش آمد واتساپ را بروز رسانی کنید. با ذخیره این تنظیمات از این پس هر یک از افرادی که طی 14 روز گذشته به شما پیامی ارسال نکرده باشد و جز یکی از گروه های انتخاب شده بالا باشد پس از ارسال اولین پیام، پیام خوشامد گویی شما را دریافت می‌کند.

یک پیام خوش آمد گویی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

هدف شما از ارسال پیام خوش آمد این است که تاحدودی مشکلات و مسائل رایجی که برای مشتریان پیش می آید را برطرف کند و مشتری احساس بهتری در مورد کسب و کار شما پیدا کند یا به عبارت بهتر هدف اصلی این پیام درگیر کردن علاقه مندان جدید با کسب و کارتان است. برای اینکه بتوانید بهترین بازدهی را از پیام خوش آمد به دست بیاورید پیام شما باید ویژگی های زیر را داشته باشد.

  • ساده و کوتاه باشد تا مشتری به سادگی بتواند پیام شما را بخواند
  • بر توجه به مسائل و مشکلات مشتری تمرکز کند نه معرفی کسب و کار شما
  • مخاطب را در مورد روش کار و ساعات کاری شما آگاه کند تا مشتری دچار سردرگمی نشود
  • بهتر است به همراه پیام خوش آمد یک لینک هم ارسال کنید تا مشتری وارد سایت شما شود یا یک فایل راهنما یا حتی یک عکس در مورد کسب و کار شما دانلود کند. (CTA)

نمونه های متن خوش‌آمد گویی واتساپ

  1. سلام و خوش آمدید!
    از اینکه به جمع مشتریان (نام کسب و کار) پیوستید خوشحالیم. ما در کمتر از 8 ساعت کاری با شما تماس خواهیم گرفت. تا آن زمان، می‌توانید نگاهی به پرسش‌های متداول ما بیندازید: (لینک).

  2. سلام (نام مشتری) عزیز!
    خوشحالیم که به جمع ما پیوستید. ما برای مشتریان جدیدمان یک هدیه ویژه داریم! آیا مایلید کد تخفیف ۱۵٪ خود را دریافت کنید؟ کافیست کلمه کد تخفیف را برای ما بفرستید تا کد تخفیف اختصاصی شما برایتان ارسال شود.

  3. ممنون از پیامتان!
    تیم پشتیبانی ما در حال بررسی درخواست شماست و به زودی پاسخ خواهیم داد. لطفاً در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر، گزینه مناسب را انتخاب کنید:

    • 📌 سوالات پرداخت
    • 📦 وضعیت سفارش
    • ❓ سایر موارد
  4. سلام دوست عزیز!
    شما یکی از اعضای خاص ما هستید و این شانس را دارید که از ۳۰٪ تخفیف ویژه امروز استفاده کنید! فقط کافیست از این لینک اقدام کنید: (لینک). این پیشنهاد فقط برای مدت محدود فعال است!

  5. از اینکه ما را انتخاب کردید، سپاسگزاریم!
    لطفاً دلیل درخواستتان را مشخص کنید تا بتوانیم شما را بهتر راهنمایی کنیم. تیم ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهد بود.

    • مشاوره قبل از خرید
    • ثبت سفارش
    • پشتیبانی
    • مالی
  6. سلام (نام مشتری) عزیز!
    پیام شما را دریافت کردیم و بزودی نتیجه را به شما اطلاع می دهیم. ممکن است این فرآیند تا ۸ ساعت طول بکشد، اما تمام تلاشمان را می‌کنیم که هرچه زودتر پاسخ دهیم. از شکیبایی شما متشکریم.

  7. تبریک! شما برنده یک تخفیف ویژه شدید! 🎉
    به عنوان عضو جدید، یک کد تخفیف ۵۰٪ برای اولین خرید شما در نظر گرفته‌ایم. این کد یک‌بار مصرف است، پس عجله کنید! (کد تخفیف)

  8. سلام، به (نام بیزنس) خوش آمدید!
    ما در کمتر از ۳ ساعت با شما تماس خواهیم گرفت. اگر سوالی دارید، شاید پاسخ آن را در بخش پرسش‌های متداول پیدا کنید: (لینک).

  9. سلام دوست عزیز!
    ما خوشحالیم که شما را در جمع خود داریم. آیا به کمک نیاز دارید؟ تیم ما آماده است تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشد.

  10. از پیام شما متشکریم!
    همکاران ما پیام شما را بررسی می‌کنند و در کمتر از ۲۴ ساعت پاسخ خواهند داد. در این بین، اگر نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید از طریق (لینک) اطلاعات بیشتری دریافت کنید.

پیام های مناسبتی

به خاطر داشته باشید در زمان های خاص مانند عید نوروز، اعیاد مذهبی، سالگرد تاسیس کسب و کار و مناسبت هایی که به کسب و کار شما مرتبط است، پیام خوش آمد گویی واتساپتان را تغییر دهید. این کار کمک می‌کند تا مشتری کسب  و کار شما را پویا و زنده ببینید.

ارسال پیام خوشامد واتساپ با سرویس منشی هوشمند

هرچند واتساپ بیزینس دارای قابلیت های فوق العاده ای برای کسب و کار هاست اما پاسخگوی تمام نیاز های شما برای کسب و کارتان نیست. یکی از راه حل های دیگری که میتوانید برای ارسال پیام خوش آمد از آن استفاده کنید، سرویس منشی هوشمند است.

منشی هوشمند می‌تواند به تعداد نامحدودی متن برای پاسخ دهی به افراد مختلف در خود ذخیره کند و فرد با ارسال هر پیام پاسخ مناسب خود را دریافت کند. این ویژگی تقریبا شبیه به قابلیت های ربات های تلگرام است. اما برای ایجاد چنین ویژگی شما به نرم افزار بیزینس سندر و یک کامپیوتر همیشه روشن نیاز خواهید داشت.

با استفاده از این نرم افزار شما می‌توانید قابلیت های ویژه ای به تعاملات واتساپی خود اضافه کنید. به عنوان مثال زمانی که مشتری کلمه سلام را برای شما ارسال می‌کند پیامی مشابه پیام زیر برای او ارسال می کنید.

سلام (نام مشتری) عزیز، از اینکه با ما تماس گرفتید خوشحالیم. همکاران ما طی 2 ساعت کاری پاسخگوی شما خواهند بود. تا آن زمان میتوانید با ارسال هر یک از کلمات زیر اطلاعات مورد نیازتان را به سرعت به دست بیاورید.

    • 📌 ثبت سفارش
    • 📦 شماره کارت
    • ❓ سوالات متداول

در چنین حالتی بسیاری از مشتریان یکی از کلمات را ارسال می‌کنند. به عنوان مثال اگر مشتری کلمه ثبت سفارش را ارسال کند پیام دیگری به شکل زیر برای او ارسال می‌شود.

برای ثبت سفارش لطفا آدرس پستی خود را به صورت کامل و به همراه کد پستی ارسال نمایید و در پایان کلمه ثبت را ارسال کنید.

در این حالت مشتری هر بار مرحله جدیدی را ادامه می‌دهد تا اینکه فرآیند ثبت سفارش کامل شود. چنین فرآیند هایی را به راحتی می‌توانید با استفاده از نرم افزار Whatsapp Business Sender ایجاد کنید.

 

سخن پایانی

به خاطر داشته باشید علیرعم آن که بسیاری از افراد فکر می‌کنند پیام خوش آمد گویی اهمیت کمی دارد، اما این پیام موثرترین پیامی است که می‌تواند انگیزه خرید را در فرد تا 3 برابر افزایش دهد. ارسال یک پیام خوش آمد خوب به مشتریانی که به تازگی با شما آشنا شده اند، به شکل فوق العاده ای باعث افزایش اعتماد و احساس راحتی با برند شما می‌شود. اگر به ارسال پیام های تبلیغاتی و افزایش فروش از طریق واتساپ علاقه مند هستید مطلب نمونه متن پیام های تبلیغاتی واتساپ را مشاهده کنید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *